• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Lilaros - ta absolut inget samlingslån för att betala någon annans skulder. Även om det är din man. Det gör ju dina möjligheter till skuldsanering sämre och längre fram.

Det låter som det rimliga för er faktiskt är löneutmätning för båda och sen om det är utsiktslös kunna betala så senare ansöka om skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Klarar ni av att betala på hans skulder om du får löneutmätning? Det får ni nog sätta er ner och räkna på. Kolla på kfm sida vad dom kommer dra för dig i löneutmätning.
Vi skulle inte klarat detta därför släppte vi det mesta. Betalat av mindre skulder men släppte resten orkade inte längre o bolla när det ändå inte gick ihop sig på långa vägar.
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
898
Mottagna reaktioner
349
Poäng
497
På skuldsaneringsansökan kan man bara lista 18 st skulder men jag har fler än så. Kan man kopiera en sida bara för att fortsätta fylla i även fast dom får samma nummer som står på kanten?
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Jag tror inte riktigt du förstår vad det innebär att leva på existensminimum. Vad kostar dina lån i månaden? Hur ska du kunna betala av dom innan han får löneutmätning?

Mina lån som är kvar (klarna, ellos, betalkoll och lite sånt) kommer vara mindre än min inkomst så jag kommer klara mig och lånen går ju sakta nedåt.
Sen kommer han få behålla hälften av lönen efter utmätning enligt uträkningen med bara 2000 i hyra ifyllt och ingen barnomsorgsplatser osv., ca 11 000 att köpa mat och bensin på och småräkningar.

Vi bor alltså billigt, elen är billig... eldar mest egen skog, bakar mycket bröd och lagar mat och fiskar. Plockar svamp och bär osv. Har en extrafrys att fylla.

Nu har vi klarat oss på att ta klarnakort, delbetalningar, betalkoll, smslån och sålt saker ett halvår men går ändå back men om vi bara har kvar mina kreditlån har vi minst 11 000 plus till mat och hyra istället för att få räfsa ihop klarnakort och sånt för att dryga ut till det man går back. Så menar jag.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Ja, jag tänkte bara att det vore bra om jag försökte lösa hans lån till kronofogden snabbare eftersom han ”räddar” mig från anmärkningar och får ner mina lån. Han får mycket arvpengar i småsummor men vi vet aldrig när så för varje år han är kvar med löneutmätning hamnar väl alla dessa pengar till kfm, han får väl inte föra över det till mig.
Eller får man behålla arvspengar som föräldrar väljer att dela ut när barnen är mitt i livet trots löneutmätning?

Det känns underbart för mig att få gå runt varje månad (om vi betalar mina lån nu) och han får 11 000 över på lönen, vi har gått back typ 50 000 i månaden men om vi släpper hans lån går räkningarna ner från ca 75 000 till 27 000.
11 000 till mat, bensin, hygien och kläder främst räcker. Plus el, halva hyran osv.

Har han redan anmärkningar och inte du, så hade jag enbart prioriterat dina skulder. Försökt få ner dem så mycket som möjligt så att du klarar att betala dem även när hans utmätning börjar. Är du väl skuldfri eller har chans till ett gynnsamt samlingslån så kan ni börja beta av hans ett och ett. Alt att han söker skuldsanering.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Lilaros - ta absolut inget samlingslån för att betala någon annans skulder. Även om det är din man. Det gör ju dina möjligheter till skuldsanering sämre och längre fram.

Det låter som det rimliga för er faktiskt är löneutmätning för båda och sen om det är utsiktslös kunna betala så senare ansöka om skuldsanering.
Tycker som du och med små barn o ett på väg är det bästa lösningen.
Lättare också att få skuldsanering med små barn. Finns då stor chans att tillbaka ett normalt liv utan att jaga lån o pengar varje månad.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 303
Poäng
997
Har han redan anmärkningar och inte du, så hade jag enbart prioriterat dina skulder. Försökt få ner dem så mycket som möjligt så att du klarar att betala dem även när hans utmätning börjar. Är du väl skuldfri eller har chans till ett gynnsamt samlingslån så kan ni börja beta av hans ett och ett. Alt att han söker skuldsanering.

Ja jag tänkte väl att det borde vara skonsammast.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Mina lån som är kvar (klarna, ellos, betalkoll och lite sånt) kommer vara mindre än min inkomst så jag kommer klara mig och lånen går ju sakta nedåt.
Sen kommer han få behålla hälften av lönen efter utmätning enligt uträkningen med bara 2000 i hyra ifyllt och ingen barnomsorgsplatser osv., ca 11 000 att köpa mat och bensin på och småräkningar.

Vi bor alltså billigt, elen är billig... eldar mest egen skog, bakar mycket bröd och lagar mat och fiskar. Plockar svamp och bär osv. Har en extrafrys att fylla.

Nu har vi klarat oss på att ta klarnakort, delbetalningar, betalkoll, smslån och sålt saker ett halvår men går ändå back men om vi bara har kvar mina kreditlån har vi minst 11 000 plus till mat och hyra istället för att få räfsa ihop klarnakort och sånt för att dryga ut till det man går back. Så menar jag.
@Lilaros du är så go❤️ Och verkar vara en trevlig person du är värd mycket mer än dina skulder. Vore det inte skönt o släppa skiten så får du mera lugn i kroppen. Du är säkert ung fortfarande och har livet framför dig ❤️
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jodå, hade 29 st och det var inte ngt problem att få in dem.
Det är inte klokt när lappen inte räcker till för att speca lånen ska man skratta eller gråta. Menar inget illa men tänk vilken sits vi hamnat i många av oss.
Ligger nog som du Ny 26-30
Skulder galet mycket.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp